Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Folyadékfogyasztás fontossága nyáron

2012.06.21

Testünk könnyen hozzászokik a dehidratáltsághoz, és csökkenti a szomjúságérzetet, ami viszont káros, s egyáltalán nem ajánlott, hogy huzamosabb ideig valaki dehidratált maradjon, pláne így tavasszal és nyáron mikor is egyre több folyadékra van szüksége szervezetünknek ahhoz, hogy saját hűtő mechanizmusait képes legyen fenn tartani a nagy melegben.

Ilyenkor többet kell magunkkal foglalkozni, több folyadékot kell magunkhoz venni, minimum 3 liternyit napi szinten.

Legalább egy-két hét kell a szervezetnek, hogy hozzászokjon ahhoz, hogy rendszeresen iszunk. Ami még érdekesebb, hogy minél többet iszol, annál szomjasabb leszel, hiszen tested feleszmél, hogy bőven van a számára szükséges vízből.

Honnan tudhatjuk, hogy szervezetünk dehidratált és folyadékra vágyik?

A fáradtság a szomjúság jele is lehet! Ez ugyanis a dehidratáció elsődleges tünete. A víz-hiány következménye először a véredben látszik meg: a vörösvértestek összetapadnak, és kevesebb oxigént szállítanak, amitől levertnek érzed magad, és immunrendszered aktivitása is csökken.
A folyadékhiány másik tünete az éhség. Az agy általában hozzászokik a dehidratáltság érzéséhez, ezért fordulhat elő, hogy egy túlzsúfolt nap végén rádöbbensz: csak egy pohár üdítőt ittál egész nap. Agyunk a folyadékhiányt legelőször éhséggel jelzi, tehát ha éhesnek érzed magad, annak ellenére, hogy nemrég ettél, a nassolni való helyett érdemes legurítanod egy pohár vizet.
Legújabb kutatások szerint a vízhiány számos krónikus betegséghez vezethet:

- magas vérnyomás

- magas koleszterinszint

- testsúlytöbblet

- asztma

- allergia

- ízületi fájdalom

- migrén

- depresszió

Hogyan igyál okosan?

- Először is határozd meg pontosan azt a vízmennyiséget, amire a szervezetednek naponta szüksége van. Ezt úgy teheted meg, hogy testsúlyodat kilogrammban számítva elosztod harminccal. A kapott szám megközelítőleg fedezi napi folyadékigényedet.

- Ha szeretnél több vizet inni, tartsd szem előtt, hogy az első időszakban szervezeted bizony nem kívánja majd a folyadékot, ezért rendkívül tudatosan kell belevágnod a vízivásba. A változtatás előtt vezess három napig ivásnaplót, amelyben órára pontosan feljegyzed, hogy mikor, mit és mennyit ittál.

- Inkább többször igyál keveset, és ne egy ültő helyedben nyakalj be többliternyi vizet. Az egyszerre bevitt nagy mennyiségű folyadék ugyanis tágítja a gyomrot, és túlságosan felhígítja a vért. Az a legjobb, ha óránként 180 ml-nyi vizet iszol.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.